Kliničko obrazovanje za studente prava u BiH dvogodišnji je program sa ciljem jačanja praktičnoga znanja na pravnim fakultetima u Bosni i Hercegovini.
Nastava na pravnim fakultetima u Bosni i Hercegovini (BiH) prvenstveno se fokusira na usvajanje teorijskog znanja i oslanja se na predavanja kao primarni metod nastave. U značajno manjoj mjeri studenti se podučavaju praktičnim vještinama sa svrhom njihovog osposobljavanja za budući profesionalni rad u pravosuđu. S druge strane, prisutan je nedostatak programa profesionalnog obučavanja na radnom mjestu novih zaposlenika u sudovima, tužilaštvima, advokaturi. Kao rezultat toga, diplomirani pravnici po završetku studija započinju karijere u sektoru pravosuđa sa ograničenim obimom praktičnih vještina potrebnim za primjenu zakona i profesionalan rad.
Iako ništa ne može zamijeniti vrijeme provedeno u biblioteci, praktične metode podučavanja su dokazale svoje višestruke koristi u pružanju trajnog znanja koje je lako primjenjivo u praksi. Trenutno većina studenata ima priliku da iskusi praktično učenje kroz razne vannastavne aktivnosti poput takmičenja simulacije suđenja ili debatnih takmičenja. Međutim, bilo bi univerzalno korisno uključiti takve akivnosti u redovni plan program, kako bi se kroz praktične vježbe i samostalni rad studenata stekle vještine potrebne za javni nastup ili zastupanje klijenata pred sudom. Neke od istknutih koristi praktčnih metoda podučavanja su vještine istraživanja, pravne analize, pisanja podnesaka, razvijanje i prezentiranje argumenata i vještine javnog govorništva. Učenje kroz direktnu primjenu teoretskih sadržaja omogućava studentima da na neposredan i trajan način usvajaju znanje koje će im biti neophodno u sudnici, bez obzira na to u kojem svojstvu budu nastupali.
Bez obzira na to koliko teortskog znanja pojedinac posjeduje o nekom pravnom pitanju, vještine argumentovanja, analize i prezentacije su ključni faktor koje dovode do izražaja snagu argumenata koje zastupaju strane u sudskom postupku. Iskustvo praktičnog učenja na pravnim fakultetima će pružiti studentima priliku da otkriju svoje slabosti i talente u ulozi parničara i da testiraju granice svoje uvjerljivosti u okruženju sa manje pritiska. Uz konstruktivne komentare će naučiti kako da navigiraju kroz zakonske propisie na odgovoran i efektan način. U svakom slučaju,nekoliko izgubjenih hipotetičkih slučajeva će dovesti do brojnih pobjeda u sudnici.
“Student Law Practicum” (u daljem tekstu: SLP) projekat namjerava doprinijeti poboljšanju praktičnih vještina studenata prava u Bosni i Hercegovini i izvođenju praktične nastave na pravnim fakultetima – kroz izradu i implementaciju inovativnog kurikuluma (nastavnog plana i programa) posvećenog učenju vještina zastupanja pred sudom. Kurikulum bi se bazirao na metodologiji učenja zasnovanoj na praksi. Isto tako, projekat će doprinijeti razvoju kapaciteta profesora (učesnika projektnih aktivnosti) za dizajniranje i predavanje kurseva kliničke nastave. Konačno, projekat će spojiti pravne fakultete i sudije, tužioce i advokate da zajedno rade na usvajanju i primjeni kurikuluma, kako bi se osiguralo da je sadržina kurikuluma utemeljena u praksi krivičnog postupka, kao i drugih sudskih postupaka u BiH.